czwartek, 28 marca 2024

• 3 komentarzy
  • 9558 wyświetleń

Wakacje ZSS

Czternaścioro wychowanków Zespołu Szkół Specjalnych w Grajewie przeżyło niezapomniane chwile podczas wakacyjnego wyjazdu zorganizowanego przez swoich nauczycieli. Od 10 do 19 lipca młodzież spędzała czas nad Bałtykiem oraz w Rajgrodzie.

Rankiem 10 lipca uczniowie wraz z opiekunami wyruszyli nad morze. I choć podróż trwała dość długo z powodu korków, nikt nie narzekał – w końcu takie przeżycia to również element wakacyjnej przygody. Po dotarciu na miejsce wszyscy pomknęli na plażę, by sprawdzić, czy woda jest rzeczywiście słona – większość uczestników wyjazdu była nad morzem po raz pierwszy w życiu. Kolejne dwa dni upłynęły nam pod znakiem aktywnego zwiedzania Trójmiasta z doświadczonym przewodnikiem PTTK. O ile pierwszego dnia pogoda umilała nam zwiedzanie Gdyni i Sopotu, o tyle kolejnego Gdańsk i Westerplatte przemierzaliśmy w deszczu i wietrze. Jednak za sprawą barwnych i dowcipnych opowieści naszego przewodnika wycieczka była bardzo udana.

13 lipca po śniadaniu wyruszyliśmy do Rajgrodu. Za nami, niestety, podążyła deszczowa aura znad Bałtyku. I choć było pochmurno i chwilami deszczowo, wykorzystaliśmy czas wyjazdu do maksimum. Kiedy padało – eksperymentowaliśmy w kuchni, uczyliśmy się i ćwiczyliśmy węzły żeglarskie, komponowaliśmy bukiety z wykonanych własnoręcznie bibułkowych kwiatów, pomagaliśmy w pracach panu bosmanowi, graliśmy w karty i bilard, oglądaliśmy filmy. Gdy pogoda poprawiała się – żeglowaliśmy, spacerowaliśmy po miasteczku, chodziliśmy na plażę, zbieraliśmy w lesie maliny i jagody, pluskaliśmy się w jeziorze, ścigaliśmy się na kajakach w porcie. Bawiliśmy się wspaniale i aż żal było wracać…

Chcielibyśmy podziękować Pani Dyrektor ZSM nr 2 Barbarze Ciszewskiej oraz całej społeczności szkolnej SP2 i PG2 za okazane serce i zaangażowanie podczas Festynu Bożonarodzeniowego, z którego dochód był przeznaczony na wypoczynek uczniów ZSS w Grajewie. To dzięki Wam nasi podopieczni mogli tak wspaniale spędzić chociaż część wakacji.